marți, 7 septembrie 2010

Procter&Gamble lansează a treia ediţie a campaniei „Şansă la viaţă, şansă la noi amintiri”

Compania Procter&Gamble lansează a treia ediţie a campaniei „Şansă la viaţă, şansă la noi amintiri”. Ediţia din acest an îşi propune să ajute copiii născuţi prematur, prin donarea de echipamente de ultimă generaţie care folosesc sistemul de ventilaţie cu frecvenţă înaltă oscilatorie (HFOV). Acest sistem de ventilaţie, care nu există în prezent în maternităţile din România, reduce complicaţiile cauzate de prematuritate şi poate creşte rata de supravieţuire a copiilor născuţi prematur.

Campania “Şansă la viaţă, şansă la noi amintiri” se va derula în perioada 1 septembrie – 30 noiembrie 2010 şi are ca obiective echiparea a 11 maternităţi cu 14 sisteme de ventilaţie cu frecvenţă înaltă oscilatorie, precum şi educarea publicului în privinţa prematurităţii.

Cele 11 maternităţi incluse în program tratează un număr mare de copii prematuri şi acoperă întregul teritoriu al Romaniei: Bucureşti (Cantacuzino, Giuleşti, Municipal, Polizu), Cluj (Clinicile de Obstetrică şi Ginecologie 1 şi 2), Iaşi, Oradea, Sibiu, Timişoara şi Târgu-Mureş. Site-ul www.sansalaviata.ro va oferi informaţii despre naşterile premature şi posibilităţile de prevenire a acestora, despre complicaţiile pe care le pot dezvolta copiii născuţi prematur, precum şi sfaturi pentru îngrijirea acestor copii.
Procter&Gamble a donat in avans cate un sistem de ventilaţie cu frecvenţă înaltă oscilatorie

sectiilor de neonatologie din cadrul spitalelor Cantacuzino si Municipal, din Bucuresti.

„Procter&Gamble se implică activ în viaţa comunităţilor în care compania activează, prin programe investiţionale directe şi socio-educative. Ediţia din acest an a campaniei „Şansă la viaţă, şansă la noi amintiri” are drept scop salvarea unui număr cât mai mare de copii născuţi prematur în România. Acest lucru se va realiza printr o campanie de informare a părinţilor şi a specialiştilor, precum şi prin sprijinirea dotării a 11 maternităţi care îngrijesc anual peste 4.000 de copii născuţi prematur. Sperăm că valoarea totală a donaţiei la sfârşitul campaniei, să fie de minim 1.3 milioane de RON”, a declarat Sotirios Marinidis, Director General Procter&Gamble România.

În România, în fiecare an, se înregistrează peste 20.000 de copii nascuţi prematur şi nou-născuţi cu greutate mică la naştere. Prematuritatea şi complicaţiile sale sunt responsabile de mai mult de jumătate din decesele neonatale, reprezentând una din principalele cauze de mortalitate neonatală din ţara noastră. Cea mai frecventă cauză de mortalitate determinată de prematuritate este sindromul de detresă respiratorie (RDS). Acesta impune folosirea unui sistem de ventilaţie artificială. Unul dintre cele mai avansate sisteme de ventilare este cel de înaltă frecvenţă care ajută copiii născuţi prematur să supravieţuiască şi, în plus, reduce aparţia handicapurilor psiho-motorii asociate cu prematuritatea.

Ventilaţia cu frecvenţă înaltă foloseşte frecvenţe respiratorii care depăşesc frecvenţa respiratorie normală şi se adresează în special prematurilor născuţi înainte de 32 de săptămâni. În 2009, în Romania s-au înregistrat 2.576 de copii care au avut la naştere o vârstă de gestaţie mai mică de 32 de săptămâni (1% din totalul nou-născuţilor vii). Ventilaţia de înaltă frecvenţă ajută la reducerea complicaţiilor şi creşte rata de supravieţuire. În acest moment, nici o maternitate din ţară nu are în dotare un astfel de echipament.

“Sperăm ca indicatorul de mortalitate să fie semnificativ redus pentru toate categoriile de prematuri, dar în special pentru cei cu vârsta de gestaţie mai mică de 30 de săptămâni, unde avem cea mai mare rată de mortalitate. Prin utilizarea ventilatoarelor de înaltă frecvenţă creşte şansa de supravieţuire a copiilor născuţi prematur şi, de asemenea, scad complicaţiile asociate cu prematuritatea – în special handicapul pulmonar. Acest tip de ventilaţie permite utilizarea de presiuni mai mici de ventilaţie şi o durată de ventilaţie mai redusă, ceea ce, pe termen lung, determină o patologie pulmonară mai puţin severă, atât din punct de vedere al gravităţii, cât şi din punct de vedere al incidenţei. Prin utilizarea acestor echipamente ne propunem să creştem rata supravieţuirii cu 0,5 – 1 %/an şi să reducem rata complicaţiilor asociate ventilaţiei convenţionale”, declară Prof. Dr. Silvia Stoicescu, Preşedinta Asociaţiei de Neonatologie din România.

Despre campania “Şansă la viaţă, şansă la noi amintiri”


Ediţia din 2008 a campaniei “Şansă la viaţă, şansă la noi amintiri” a contribuit la dotarea celui de-al doilea bloc operator la Institutul de Boli Cardiovasculare şi Transplant din Târgu-Mureş (IBCvT) şi la specializarea în cardiologie intervenţională, în Elveţia, a unui medic de la IBCvT. Valoarea totală a fondurilor donate în cadrul campaniei a depăşit 1,2 milioane de RON.

Ediţia din 2009 a urmărit sprijinirea înfiinţării celei de-a doua secţii de chirurgie cardio-vasculară pediatrică din ţară, în cadrul Spitalului de Urgenţă pentru Copii „Marie S. Curie” din Bucureşti. Valoarea donaţiei în cadrul campaniei a fost de 1,2 milioane de RON, sumă folosită pentru achiziţionarea de echipamente de chirurgie cardio-vasculară şi anestezie-terapie intensivă.

Produsele Procter&Gamble participante la ediţia din 2010 a campaniei sunt: Ariel, Bonux, Tide, Lenor, Mr Proper, Fairy, Wash&Go, Head&Shoulders, Pantene, Pampers, Always şi Blend-a-Med. Toate produsele participante vor fi marcate corespunzător în magazine cu însemnele campaniei. Parte din încasările obţinute prin vânzarea acestor mărci în perioada campaniei vor fi alocate achiziţionării de sisteme de ventilaţie cu frecvenţă înaltă oscilatorie.

Un comentariu:

Insemnarile unei femei spunea...

Ceva minunat! Imi dau lacrimile de bucurie ... este inca un pas pentru a salva copiii prematuri sa fie si ei copii sanatosi!