miercuri, 19 noiembrie 2008

Cui se adresează ochelarii de soare?







Ochelarii reprezintă un instrument optic aşezat în faţa ochilor şi fixat pe urechi, destinat să corecteze diferite anomalii ale vederii. Ochelarii sunt compuşi din sistemul optic (aferent fiecărui ochi) şi montura în care se fixează acest sistem. Caracteristica fundamentală a ochelarilor este dată de individualitatea lor, iar acest parametru, specific fiecărei persoane, se regăseşte în procesul adaptării anatomice şi adaptării optice.

Adaptarea anatomică a ochelarilor constituie ansamblul operaţiunilor relativ la măsurarea şi ajustarea monturii pentru a asigura o poziţie stabilă şi confortabilă a acesteia, pentru a realiza condiţiile necesare corecţiei optice şi pentru a satisface nevoile estetice ale purtătorului.
Adaptarea optică este ansamblul operaţiunilor care determină poziţia lentilelor în montura ajustată anatomic, aşa încât corecţia realizată să fie identică cu cea care a fost determinată prin metode optometrice.

Ochelarii de soare se adresează segmentului de vârstă cuprins în intervalul 0-99 ani, având preponderenţă în rândul copiilor, adolescenţilor şi tinerilor, prin natura lucrurilor persoane active şi aflate în ascensiunea carierei profesionale.

Toate acele preocupări legate de desfăşurarea unei activităţi în aer liber (sport de performanţă, gimnastică de întreţinere, jogging, drumeţie montană, călătorie, hobby etc.) constituie o sursă de impact direct între radiaţia solară şi analizatorul vizual al celui care practică aceste activităţi. Căutarea confortului este o aspiraţie unanimă a fiecăruia dintre noi.

Studiile medicale demonstrează că acţiunea dăunătoare a radiaţiilor ultraviolete se manifestă la oricare dintre vârstele menţionate, însă are o influenţă negativă crescută în rândul copiilor şi al vârstnicilor. Aceste persoane au o sensibilitate ridicată la radiaţiile UVA-UVB, întrucât cele două medii de refracţie (corneea şi cristalinul), care ar filtra natural o parte din radiaţiile solare, sunt încă imature (cazul copiilor până la 12-14 ani) sau sunt îmbătrânite şi incapabile să reprezinte un baraj eficient împotriva acestor radiaţii (la vârstnici). Gradul de responsabilitate este maxim în cazul copiilor mici, mai ales că aceştia nu pot discerne şi nu pot hotărî singuri asupra viitorului lor.

Segmentul feminin este consumator de produse destinate realizării unui echilibru între stresul cotidian specific mecanismului socioprofesional şi nevoile personale de armonie şi frumuseţe. Orice activităţi de întreţinere a bunei dispoziţii şi a unui tonus pozitiv sunt prerogative absolut fireşti pentru viaţa femeilor contemporane. Tendinţele din modă sunt o permanentă sursă de schimbare şi de perpetuă legătură cu diversele curente din sfera vestimentară sau din lumea accesoriilor, mărcilor (brand management).

Un segment important de consumatori sunt operatorii investiţi cu responsabilitatea asigurării transportului de persoane sau bunuri, “comandanţi” ai diverselor mijloace de transport terestru, naval sau aerian (şoferii, vatmanii, mecanicii feroviari sau piloţii de avion). Acest tip de utilizator trebuie să deţină controlul integral al echipamentului pe care îl conduce şi trebuie să fie în permanenţă informat asupra condiţiilor de trafic ale traseului pe care urmează să-l parcurgă.

Niciun comentariu: