marți, 20 aprilie 2010

4 din 10 români folosesc butelia ca sursă de gaze


- GfK România a analizat în studiul Omnibus realizat în martie 2010 gradul de satisfacţie al românilor în legătură cu serviciile de electricitate şi gaze naturale. Preţurile ridicate, întreruperile dese ale curentului, presiunea slabă a gazelor precum şi modalitatea de facturare sunt cauzele principale pentru care cei chestionaţi sunt nemulţumiţi de companiile furnizoare şi distribuitoare de curent şi gaze.

În privinţa furnizorului de curent electric, mai mult de jumătate dintre români spun că sunt satisfăcuţi. 13% însă nu se declară mulţumiţi, motivele fiind în special preţurile ridicate şi desele întreruperi sau defecţiunile reţelei, dar şi lipsa de claritate şi transparenţa la facturare sau fluctuaţiile de tensiune ale curentului electric. În 6% din cazuri, fluctuaţiile de tensiune şi întreruperile de curent au cauzat defecţiuni ale aparatelor electronice sau electrocasnice.

Dacă aproape toate gospodăriile din România sunt conectate la reţeaua electrică, doar puţin peste jumătate dintre acestea sunt conectate la cea de gaze naturale. Restul populaţiei (40%) foloseşte butelia ca sursă de gaze, iar o mică parte (6%) nu foloseşte deloc gazele naturale.

În timp ce aproximativ 6 din 10 români sunt mulţumiţi de serviciile furnizorului de gaze naturale, 11% din populaţie se declară nemulţumiţi în principal din cauza preţurilor mari, dar şi din cauza presiunii scăzute, a procesului de facturare perceput ca neclar şi existenţa aerului pe conducta de gaze.

Media întreruperilor curentului electric în gospodărie - situaţie datorată furnizorului – a fost de 4 în ultimul an, în timp ce întreruperea gazelor naturale a survenit în medie de 2 ori în ultimul an.
Informaţiile provin din studiul Omnibus realizat de GfK România în luna martie 2010 pe un eşantion de 1000 de persoane. Rezultatele sunt reprezentative pentru populaţia României în vârstă de 15 ani şi peste.

Niciun comentariu: